Úřad městské části Brno-sever
Naleznete zde informace o činnosti zvolených zastupitelů, práci odborů, novinkách na úřední desce nebo tiskové zprávy vztahující se k naší městské části.
- Usnesení rady
- Usnesení zastupitelstva
- Jednací řád zastupitelstva
- Novinky na úřední desce
- Kontakty na odbory
- Výběrová řízení personalistika
- Czech POINT
- Registr smluv
Prohlášení o používání cookies - 20. listopad 2017
CO JSOU COOKIES
Cookies jsou krátké textové soubory vytvářené webovým serverem a ukládané ve Vašem počítači prostřednictvím prohlížeče. Když se později vrátíte na stejný web, prohlížeč pošle uloženou cookie zpět a server tak získá všechny informace, které si u vás předtím uložil.
Cookies využívá pro svou činnost naprostá většina webových stránek.
JAK SE DĚLÍ COOKIES
Cookies lze rozdělit podle toho, kdo je k Vám na web umisťuje, tj. na:
1/ Cookie první strany (first party cookie) – jejich platnost je omezena na doménu webu, který prohlížíte. Tyto cookies jsou považovány za bezpečnější.
2/ Cookie třetí strany (third party cookie) – jsou umístěny pomocí skriptu z jiné domény. Uživatele tak lze sledovat napříč doménami. Používají se často pro vyhodnocení účinnosti reklamních kanálů.
Podle trvanlivosti lze cookies rozdělit na:
1/ Krátkodobé (session cookie) – vymažou se z vašeho počítače po zavření prohlížeče.
2/ Dlouhodobé (persistent cookie) – po zavření prohlížeče zůstávají zachovány, vymažou se teprve po uplynutí velmi dlouhé doby (ta záleží na nastavení Vašeho prohlížeče a nastavení cookie). Můžete je také ručně odstranit.
Dle účelu můžeme využití cookies rozdělit takto:
1/ Technické - umožňují základní funkce webu (např. přihlašování) nebo stránek (např. přihrávat videa, sdílet obsah apod.)
2/ Analytické - slouží pro sběr neanonymních dat o chování uživatelů. Na jejich základě můžeme web upravit web tak, aby se Vám lépe používal.
3/ Remarketingové - slouží k cílení reklam na uživatele, kteří již na našem webu byli.
4/ Konverzní - s jejich pomocí můžeme vyhodnotit úspěšnost kampaní.
K ČEMU COOKIES POUŽÍVÁME
Na našem webu používáme tyto cookies:
1/ Technické – první strany, krátkodobé. Zajišťují základní technickou funkčnost webu, tj. přihlašování, využívání služeb apod.
2/ Google Analytics – první strany, dlouhodobé. Jsou využity ke generování anonymních statistik o používání webu.
Do cookies nikdy neumisťujeme citlivá nebo osobní data. Do cookies můžeme umístit ID uživatele, to ale neumožňuje třetím stranám identifikovat konkrétní osobu.
JAK LZE UPRAVIT VYUŽÍVÁNÍ COOKIES
Vymazání
Vymazat můžete cookies ve Vašem prohlížeči – zpravidla bývá umístěno v „Historii“ navštívených stránek.
Blokování
Prohlížeče umožňují umísťování cookies na Vás počítač zablokovat. V takovém případě bude ale funkcionalita těchto stránek omezena. Informace o nastavení ukládání souborů cookies ve Vašem prohlížeči najdete na stránkách poskytovatele konkrétního prohlížeče:
- Chrome
- Firefox
- Internet Explorer
- Android – různé prohlížeče
Další informace o cookies a jejich využití najdete na stránkách AboutCookies.org.
TENTO WEB POUŽÍVÁ GOOGLE ANALYTICS
Tato stránka používá službu Google Analytics, poskytovanou společností Google, Inc. (dále jen "Google"). Služba Google Analytics používá souborů cookies. Informace o užívání stránky spolu s obsahem souboru cookie (odkaz na prohlášení o používání cookies) bude společností Google přenesen a uložen na serverech ve Spojených státech. Google bude užívat těchto informací pro účely vyhodnocování užívání stránky a vytváření zpráv o její aktivitě, určených pro její provozovatele, a pro poskytování dalších služeb týkajících se činností na stránce a užívání internetu vůbec. Google může také poskytnout tyto informace třetím osobám, bude-li to požadováno zákonem nebo budu-li takovéto třetí osoby zpracovávat tyto informace pro Google.
Služba Google Analytics je rozšířena o související reklamní funkce poskytované společností Google, a to:
- přehledy zobrazení v reklamní síti Google,
- remarketing (zobrazování reklam v obsahové síti na základě zhlédnutých produktů),
- rozšířené demografické přehledy (reportování anonymních demografických dat).
- user id – funkce Google Analytics, která umožňuje měřit a analyzovat chování uživatelů napříč zařízeními. Jako user id je používáme řetězec čísel nebo písmen, nikdy nepoužíváme osobní údaje, které by dovolily třetím stranám identifikovat konkrétní osobu.
Více informací o zpracování a využití dat najdete ve smluvních podmínkách společnosti Google.
JAK ZAKÁZAT SLEDOVÁNÍ GOOGLE ANALYTICS
Pokud nechcete poskytovat anonymní data o používání webu službě Google Analytics, můžete použít plugin poskytovaný společností Google. Po nainstalování do Vašeho prohlížeče a aktivaci nebudou dále data odesílána.
Podněty Odbor bydlení - 31. březen 2016
Podněty odeslané prostřednictvím Service desku mají pouze informativní charakter. Pro oficiální podání je nadále nutné využívat podatelnu ÚMČ Brno-sever.
Pro zaslání požadavku prosím kompletně vyplňte následující formulář.
Podněty - 31. březen 2016
Podněty odeslané prostřednictvím Service desku mají pouze informativní charakter. Pro oficiální podání je nadále nutné využívat podatelnu ÚMČ Brno-sever.
Povinné údaje jsou označeny hvězdičkou.
Podněty - požadavek úspěšně odeslán - 31. březen 2016
Váš požadavek byl úspěšně odeslán.
Karel Holomek: Komunální volby v rozpacích II. - 9. leden 2015
(V Brně tentokrát Romové zcela jistě korektní a v mezích zákona)
V několika městech byly volby na základě rozhodnutí krajských soudů prohlášeny za neplatné, protože údajně došlo ke „kupčení" s voličskými hlasy. Stalo se tak i v městské části Brno-sever, která sama o sobě má větší počet obyvatel než kterékoliv okresní město. Došlo k tomu z celkem nevinných a dá se říci i bohulibých pohnutek jednoho z místních Romů. Ten chtěl zvýšit tradičně nízkou volební účast Romů a při tom podpořit starostu i jeho politickou stranu, která v minulém svém působení na radnici prokazovala dobrý a lidský přístup vůči občanům, kteří v této části měli v uplynulých 20 létech smůlu při vládnutí pravicové ODS. Nepochybně tedy dva cíle, které jsou alfou a omegou všech voleb: co největší účast voličů a volba té strany či osobnosti, která naplňuje požadavky občanů nejlépe. Podpora takového postoje prostřednictvím občerstvení, případně pití, byla vždy, a snad i nadále by měla být, korektním a ničemu neodporujícím průvodním jevem: volební guláš a pivo, tak praví zvyk!
Právě tohle provedl onen romský volební filantrop.
Špatné bylo, jak jsem pochopil ze zdůvodnění soudního verdiktu, že těmi, kteří byli ovlivňováni, byli tzv. „prvovoliči".
Ze zdůvodnění soudu cituji: „...vinou „politické negramotnosti" těchto voličů ovlivnil (organizátor akce), koho mají volit, konkrétním slibem, že se budou mít lépe. To je podle názoru zdejšího soudu nyní posuzovaný stav již za hranicí akceptovatelnosti." A dále: „...vůle voliče je nepochybně ovlivněna (volit jde volič, který by volit nešel, pokud by za to nezískal hmotný prospěch)."
Nezbývá než zmínit nutný logický závěr: Brněnský soudce se domnívá, že se právě a jen Romové (politicky negramotní, případně sociálně slabí) nedokáží samostatně rozhodnout a jeho úvaha je vlastně skrytě rasistická.
Tento prvek, obsažený ve zdůvodnění rozhodnutí soudu velmi podstatně snižuje důvěru ve správnost rozsudku. Připouští něco, co do rozsudku nepatří a na základě toho může činit chybný závěr.
Diametrálně rozdílný je případ romských „prvovoličů" v Chomutově. Těm za peníze byly rozdány vyplněné voličské lístky, aniž jim bylo cokoliv vysvětleno, koho volí a proč. Prokázalo se, že 79 lístků vyplněných někým jiným jedním, a tím samým, ovlivnilo volbu ve prospěch sociální demokracie. Proto soudkyně rozhodla jednoznačně, Chomutov půjde k urnám znovu.
Naskýtá se otázka, proč za stejný přečin nebylo postiženo ANO v posledních parlamentních volbách, kdy sám předseda strany před kamerami televize nabízel koblihy a sliboval, že jen on jediný umí napravit poměry, když bude zvolen. Pravda, nenašel se žalobce, nebyl ani soudce.
Je docela korektní, že starosta Rostislav Hakl v Brně mohl někdy při nějaké příležitosti prohlásit: „Když si myslíte, že to děláme dobře a věříte nám, pak nás volte!" A úspěšný organizátor romské kampaně se toho chytil a udělal, co chtěl, co mohl a co je zcela jistě v rámci zákona, bez ohledu na to, že měl před sebou zatím nenarušený volební ansambl.
Stávající starosta městské části Brno – sever podal žalobu k Ústavnímu soudu pro zrušení verdiktu krajského soudu o neplatnosti voleb, avšak verdikt sám nemá odkladný účinek. Nové volby budou na každý pád, pokud Ústavní soud verdikt krajského soudu nezruší a neučiní tak včas.
Soud se nezabýval otázkou, která určitě je na místě, totiž, jaká účast Romů a v jakém počtu mohla výsledek voleb ovlivnit. Romů, kteří šli volit, nebylo více jak 150 a kdo ví jestli. Tuto závadu může ještě soud napravit dodatečně.
Karel Holomek
Vyšlo v Romano hangos 19/2014
Ústavní soud odložil vykonatelnost usnesení Krajského soudu v Brně a vykonatelnost rozhodnutí ministra vnitra o vyhlášení opakovaných voleb do zastupitelstva obce Brno-sever - 9. leden 2015
9. ledna 2015
Ústavní soud, Brno, TZ 2/2015
Ústavní soud vyhověl návrhu stěžovatelů na odklad vykonatelnosti ústavní stížností napadeného usnesení Krajského soudu v Brně, které bylo vydáno v řízení o návrhu na neplatnost voleb do Zastupitelstva městské části Brno-sever konaných ve dnech 10. a 11. října 2014. Logickým důsledkem odložení vykonatelnosti tohoto usnesení je i odložení vykonatelnosti sdělení ministra vnitra ze dne 8. 12. 2014 o vyhlášení opakovaných voleb do zastupitelstva obce Brno-sever, byť to stěžovatelé nenavrhovali.
Odložení vykonatelnosti napadeného rozhodnutí nebude v rozporu s důležitým veřejným zájmem, neboť je nepochybně ve veřejném zájmu, aby bylo nejdříve pravomocně jednoznačně a nezpochybnitelně rozhodnuto ve věci samé, dříve než se přistoupí k dalším organizačním krokům ve vztahu k napadeným volbám do zastupitelstva obce Brno-sever. Opačný postup by naopak založil situaci nejistoty, zda vyhlášené opakování hlasování bude či nebude ve svých důsledcích účelné.
Výkon napadeného rozhodnutí by rovněž mohl vést k nevratnému vynaložení značných nákladů spojených s přípravou opakovaných voleb.
Ústavní soud návrhu na odklad vykonatelností vyhověl, aniž by tím jakkoli předjímal výsledek řízení o ústavní stížnosti.
Usnesení Ústavního soudu sp. zn. III. ÚS 3673/14 je dostupné zde (193.6 kB, Adobe Acrobat dokument).
Miroslava Sedláčková, tisková mluvčí Ústavního soudu
Petr Hladík: Proč musíme znovu k volbám? - 8. leden 2015
Tímto článkem reaguji na text pana Ivana Indry, předsedy redakční rady, který byl uveřejněn v minulém vydání Severníku s názvem „Výsledek voleb je neplatný. Vzhůru k novým volbám."
V tomto článku se objevilo několik skutečností, které byly autorem vyloženy svérázně. Jeho rétorika zpochybňování rozhodnutí soudu či obnovení Národní fronty mě děsí.
Co se vlastně v městské části v dny voleb stalo? Pan Adam Adámek spolu s příspěvkovou organizací DROM, romské středisko uspořádali v prostorách sálu provozovaného městskou částí tzv. „Musilka" akci s názvem „Romové, pojďme všichni volit." Vstup na tuto akci byl pouze na VIP náramky, které byly distribuovány tzv. romskými koordinátory poté, kdy romští občané odvolili.
Ve výše uvedeném článku je aktivita pana Adámka velice zlehčena. Je pravdou, že v předvolební kampani všichni politicky angažovaní lidé slibují, rozdávají dárky (formou koblih, burčáku, propisek či dalších drobností) a přesvědčují obyvatele o volbě té či oné strany. Nicméně ani jedna politická strana již nekontroluje oslovené obyvatele, jak volili a zda vůbec k volbám šli. Volba je tedy svobodná, dobrovolná a tajná.
Systém, který byl použit panem Adámkem, byl shledán mimo zákon právě tím, že využil kombinace doporučení k volbě kandidátky či kandidáta a zábavy po volbách k tomu, aby k volbě motivoval i ty, kteří by k volbám jinak nepřišli.
Citace usnesení krajského soudu ze dne 13. 11. 2014.
„Kombinace obojího (doporučení volby konkrétního kandidáta určitou autoritou a bezplatná zábava za účast při volbách poskytnutá touto autoritou) vůli o politiku se nezajímajících voličů v daném případě ovlivnila (zkorumpovala) shodným způsobem, jako v případě, že by byla bezplatná
účast na zábavě poskytována jen těm voličům, kteří odevzdali hlas konkrétnímu kandidátovi. Takové ovlivnění vůle voliče považuje zdejší soud v souladu se shora uvedeným nálezem Ústavního soudu ze dne 18. 1. 2011 za závažný volební delikt principiálně narušující volnou soutěž
volebních subjektů garantovanou čl. 5 Ústavy a čl. 21 odst. 4 Listiny základních práv a svobod."
Ve svědeckých výpovědích u soudu z úst členů volebních komisí byly popsány situace, že voliči nevěděli, jak mají volit, odcházeli za urnu ve více lidech, pokřikovali po sobě, co mají dělat. Nezanedbatelný je také fakt, že do volebních místností podle výpovědí přišlo velké množství lidí, kteří neměli trvalé bydliště na Brno-sever a volit nemohli. Je tedy zjevné, že se jednalo o voliče, kteří běžně k volbám nechodí.
Rozsudek soudu je tak velice pozitivním precedentem do budoucna. Jasně konstatuje, že systém, který byl vytvořen, není v souladu se zákonem. Je to velice dobrá zpráva pro všechny občany, protože pokud by byl shledán tento systém legálním, v příštích volbách (krajských) by mohl být využit masivnějším způsobem na celém území kraje či republiky.
V návrhu, který jsem krajskému soudu podal, jsem žádal o opakování hlasování či voleb pouze ve dvanácti okrscích (volební místnosti na ZŠ Vranovská, SŠ Vranovská, náměstí Republiky a Merhautova). Soud toto zúžení neakceptoval a zrušil volby na celé městské části.
Co to znamená pro chod Brno-sever? Z pohledu základní funkčnosti služeb pro občany to není problém. Nefunguje sice zastupitelstvo, ale rada a vedení městské části pokračuje do zvolení vedení nového. Také finanční prostředky na údržbu a provoz veškerých zařízení od čištění a posypu ulic po provoz mateřských škol jsou zajištěny tzv. rozpočtovým provizóriem. Městská část také může aktivně připravovat veškeré investice pro příští rok.
Jak je to s financemi na nové volby? Tyto finance (asi 950 tis. korun) dostane městská část ze státní pokladny. Není tedy pravdou, že by za tyto finanční prostředky mohl být opraven dům, vybudován park, komunikace či kanalizace. Nechť každý posoudí, zda prostředky na novou volbu vynalo žené vyváží to, že volby budou opravdu pravdivým obrazem potřeb a postojů voličů.
Rozsudek krajského soudu napadla Rada městské části (která zastupuje všechny obyvatele Brno-sever) u ústavního soudu. Zda se tak stalo v zastoupení alespoň většiny obyvatel Brno-sever, posoudit neumím. Nicméně ať už bude rozsudek jakýkoliv, je potřeba jej respektovat, protože soudní moc musí rozhodovat spravedlivě a nestranně. Já v to stále a hluboce věřím!
Volby tak zřejmě budou v sobotu 14. března. Chci vás takto veřejně vyzvat, abyste volit šli a zvolili ty strany a kandidáty o kterých jste přesvědčeni, že budou poctivě, odpovědně a aktivně spravovat městskou část. Protože správa radnice není o přátelích a nepřátelích, ale o práci.
Petr Hladík
Vyšlo v Severníku 1/2015
Ivan Indra: Výsledek voleb je neplatný. Vzhůru k novým volbám - 8. leden 2015
Občané naší městské části dostali k dvacátému pátému výročí sedmnáctého listopadu jako dne, kdy se začalo hroutit čtyřicetileté období komunistické totality, velmi zvláštní dárek. Výsledek posledních svobodných voleb byl soudem prohlášen za neplatný a volby se budou opakovat.
Náklady na nové volby uhradí daňoví poplatníci. (Pro děti – daňovým poplatníkem se stanete v okamžiku, když si koupíte rohlík a z jeho prodejní ceny bude odvedena DPH). Z ušetřených peněz mohl být opraven dům, park, komunikace, kanalizace. Nestane se tak. Abychom se vyvarovali do budoucna podobného utrácení, je třeba, abychom se pro příště vyvarovali chyb, kterých jsme se při minulých volbách dopustili. Předně – volby zůstanou nadále dobrovolné, svobodné a tajné. Přesto bude zjišťováno, kdo koho volil – k důkazu postačí indicie nebo domněnka. Pokud se občan pokusí jiné spoluobčany, kteří se dostaví k volbám, odměnit tím, že je pozve na kafe – to je trestné? Pokud občan sdělí jinému občanovi před jeho aktem volby, koho bude volit a proč – to je trestné? Trest zatím nebude přímý, ale podle principu kolektivní viny padne na všechny spoluobčany – povinností hradit náklady na nové volby a občanskou povinností se jich zúčastnit.
Jiné než uvedené závady na průběhu voleb soud nenašel. Bylo by slušné aspoň poděkovat všem volebním komisím za perfektní práci a všem občanům, kteří se voleb zúčastnili, za účast. Jenže jak potom zdůvodnit, že volby neplatí, že? Účast v příštích volbách bude dozajista čím dále tím menší a minulé volby tento trend zcela jistě urychlí. Cesta z toho ven je obnovení Národní fronty, Ale kdo bude politickým hegemonem a nahradí úlohu KSČ?
Nemáme tedy zastupitelstvo a zvolení nového do Vítězného února nestihneme. Naštěstí nehrozí bezvládí – stávající rada ve své činnosti a pravomocích pokračuje. Vzhledem k tomu, že v minulém řádném období vykonala obrovský kus záslužné práce pro rozvoj naší městské části,
je to paradoxně dobře. A to je na celé absurdní situaci vlastně vítězstvím.
Ivan Indra,
předseda redakční rady s prodlouženým mandátem
Vyšlo v Severníku 12/2014
Seznam mateřských škol MČ Brno-sever - 6. únor 2013
Získat přihlášku v příslušné mateřské škole lze po předchozí telefonické domluvě s ředitelem/kou této školy (nejsou-li uvedeny přesné termíny).
Název školy |
Telefon |
|
548 522 689 |
||
731 235 839 |
||
545 576 627 |
||
|
||
545 578 813 |
||
724 546 447 |
||
|
||
548 520 775 |
||
|
||
Mateřská škola Brno, Marie Majerové 14, příspěvková organizace |
544 525 712 |
|
Základní škola a Mateřská škola Brno, Milénova 14 |
775 701 706 |
|
Základní škola a Mateřská škola Brno, Blažkova 9, příspěvková organizace |
548 520 796 |
|
Základní škola a Mateřská škola Brno, Zeiberlichova 49, příspěvková organizace |
|
|
Masarykova základní škola a Mateřská škola Brno, Zemědělská 29 |
545 428 521 |
|
Základní škola a Mateřská škola Brno, Merhautova 37, příspěvková organizace |
545 211 651 |
|
Základní škola a Mateřská škola, nám. Republiky 10, příspěvková organizace |
545 212 408 |
Statistiky - 8. listopad 2012
Statistiky
- OS
- Linux c
- PHP
- 5.4.45
- MySQL
- 5.6.51-log
- Čas
- 06:52
- Ukládání do mezipaměti
- Zakázáno
- GZip
- Zakázáno
- Návštěvníci
- 8
- Články
- 10229
- Odkazy
- 11
- Počet zobrazených článků
- 12135545
Sazebník úhrad - 27. srpen 2012
Městská část Brno-sever stanoví v souladu s § 5 odst. 1 písm. f) zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon“) ve spojení s § 17 zákona tento sazebník úhrad za poskytování informací (dále jen „sazebník“):
1. Pořízení kopií a tisků
a) černobílé kopírování na kopírovacích strojích a černobílý tisk na tiskárnách PC
formát A4 jednostranný |
|
1,00 Kč/A4 |
formát A4 oboustranný |
|
2,00 Kč/A4 |
formát A3 jednostranný |
|
2,00 Kč/A3 |
formát A3 oboustranný |
|
3,00 Kč/A3 |
b) barevné kopírování na kopírovacích strojích a barevný tisk na tiskárnách PC
formát A4 jednostranný |
|
3,00 Kč/A4 |
formát A4 oboustranný |
|
6,00 Kč/A4 |
formát A3 jednostranný |
|
6,00 Kč/A3 |
formát A3 oboustranný |
|
12,00 Kč/A3 |
c) pořízení kopií a tisků v jiném formátu
Za poskytnutí kopie nebo tisku v jiném formátu bude účtována skutečná cena za pořízení u komerčního poskytovatele kopírovacích služeb, kterou bude městská část Brno-sever u tohoto poskytovatele za pořízení kopie či tisku povinna uhradit.
d) skenování
formát A4 jednostranný |
|
1,00 Kč/A4 |
formát A3 jednostranný |
|
2,00 Kč/A3 |
2. Opatření technických nosičů dat
1 ks CD-R (bez obalu) |
|
|
1 ks DVD-R (bez obalu) |
|
|
3. Odeslání informací žadateli
Náklady na poštovní služby:
a) listovní zásilky na dobírku/doporučené |
|
dle platných tarifů České pošty, s.p. |
b) balíkové zásilky na dobírku/doporučené |
|
dle platných tarifů České pošty, s.p. |
c) jiné |
|
dle platných tarifů České pošty, s.p. |
4. Mimořádně rozsáhlé vyhledání informací
V případě mimořádně rozsáhlého vyhledání informací se stanoví sazba úhrady za každou celou hodinu vyhledávání jedním zaměstnancem ve výši 200,00 Kč. V případě mimořádně rozsáhlého vyhledání informací více zaměstnanci bude úhrada dána součtem částek připadajících na každého zaměstnance.
5. V případě informací obsažených v publikacích a tiskovinách vydávaných městskou částí Brno-sever se výše úhrady stanoví ve výši ceny za příslušný výtisk, poskytuje-li se informace formou prodeje tohoto výtisku.
6. Celková výše úhrady je dána součtem jednotlivých nákladů spojených s poskytnutím požadovaných informací. Jestliže celková výše úhrady nákladů nepřesáhne 100,00 Kč, nebude úhrada požadována.
Sazebník byl schválen Radou městské části Brno-sever na 8/75. schůzi Rady městské části Brno-sever 17.02.2021 a nabývá účinnosti 01.03.2021.