Úřad městské části Brno-sever
Naleznete zde informace o činnosti zvolených zastupitelů, práci odborů, novinkách na úřední desce nebo tiskové zprávy vztahující se k naší městské části.
- Usnesení rady
- Usnesení zastupitelstva
- Jednací řád zastupitelstva
- Novinky na úřední desce
- Kontakty na odbory
- Výběrová řízení personalistika
- Czech POINT
- Registr smluv
Petice
Číslo a uvozovací text |
Obsah položky |
|
1 |
Identifikační číslo |
004 |
2 |
Kód |
|
3 |
Pojmenování (název) životní situace |
PETICE |
4 |
Základní informace k životní situaci |
Petice je písemná žádost, návrh nebo stížnost, která se týká věcí veřejného nebo jiného společného zájmu a patří do působnosti orgánů ÚMČ Brno-sever. Peticí se nesmí zasahovat do nezávislosti soudu, vyzývat k porušování ústavy, zákonů a základních práv a svobod zaručených Listinou základních práv a svobod |
5 |
Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.) |
Fyzická a právnická osoba bez omezení |
6 |
Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace |
Petice se podává v písemné formě, přičemž vyžaduje uvedení jména, příjmení a bydliště toho, kdo ji podává. Stejné náležitosti musí petice obsahovat, je-li vytvořen petiční výbor. Občané, kteří se po řádném seznámení s textem petice svobodně rozhodnou svým podpisem vyjádřit souhlas s jejím obsahem, uvedou své jméno, příjmení a bydliště. Jestliže podpisové archy neobsahují text petice, musí být označeny tak, aby bylo zřejmé, jaká petice má být podpisy podpořena a dále na nich musí být uvedeno jméno, příjmení a bydliště toho, kdo petici sestavil, nebo jméno, příjmení a bydliště toho, kdo je oprávněn členy petičního výboru v této věci zastupovat. |
7 |
Jakým způsobem můžete zahájit této řešení životní situace |
Petice se podávají v písemné formě a je nutno předložit originální verzi. Zasílají se poštou nebo je lze doručit osobně. |
8 |
Na které instituci životní situaci řešit |
ÚMČ Brno-sever, Bratislavská 70, 601 47 Brno |
9 |
Kde, s kým a kdy můžete tuto životní situaci řešit |
Organizační odbor, I. poschodí, dveře č. 22 |
10 |
Jaké doklady je nutné mít s sebou |
Nejsou požadovány. |
11 |
Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici |
Nejsou stanoveny |
12 |
Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit |
Bez poplatku. |
13 |
Jaké jsou lhůty pro vyřízení |
30 dnů ode dne, kdy byla doručena orgánu městské části Brno-sever. |
14 |
Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace |
Odbory ÚMČ Brno-sever, kterých se petice týká. |
15 |
Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány |
|
16 |
Elektronická služba, kterou lze využít |
Petice nelze vyřídit elektronickou poštou. |
17 |
Podle kterého právního předpisu se postupuje |
Zákon č. 85/1990 Sb., o právu petičním. |
18 |
Jaké jsou související předpisy |
Listina základních práv a svobod, uvozená Ústavním zákonem č. 23/1991 Sb.; zákon č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů; Statut města Brna; Organizační řád ÚMČ Brno-sever; Pravidla pro přijímání, projednávání a vyřizování petic; Pravidla pro přijímání, evidování a vyřizování stížností. |
19 |
Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují |
Nelze uplatnit. |
20 |
Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností |
|
21 |
Nejčastější dotazy |
|
22 |
Další informace |
|
23 |
Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě |
|
24 |
Související životní situace a návody, jak je řešit |
Stížnost. |
25 |
Za správnost popisu odpovídá útvar |
Organizační odbor |
26 |
Kontaktní osoba |
|
27 |
Popis je zpracován podle právního stavu ke dni |
1. 9. 2007 |
28 |
Popis byl naposledy aktualizován |
6. 4. 2016 |
29 |
Datum konce platnosti popisu |
Bez omezení |
30 |
Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace |
Formuláře: